Reisrecht

Of u nu reisagent of touroperator bent: alle reisondernemingen hebben te maken met een woud aan regels. Nederlandse én Europese, zoals de Richtlijn Pakketreizen, wet op de reisovereenkomst, DBC-Verordening, Code Reisaanbiedingen en ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden. Om deze complexe regelgeving het hoofd te bieden, werken onze advocaten Reisrecht - waar nodig - in multidisciplinaire teams samen.

La Gro Geelkerken heeft een ervaren team Reisrecht met nationale bekendheid en uitstraling. Het team treedt op voor vele partijen in de reisbranche en is niet alleen gespecialiseerd in de specifieke regelgeving in de reisbranche, maar biedt - als een van de weinige advocatenkantoren in het land - op de reisbranche gerichte (proces-)ervaring.

Daardoor kunnen wij uw organisatie optimaal ondersteunen bij conflicten. Veelal proactief op de achtergrond, waar nodig op de voorgrond. Natuurlijk kan er worden geprocedeerd, maar wij zullen niet aarzelen u een schikking te adviseren om tot het beste resultaat te komen. Samen met u bepalen wij de beste strategie.

 

Neem contact op met

mr. N.A. (Nick) de Leeuw

Sectiehoofd team Reisrecht

070-7900134

Actueel

14 februari 2019 | Actueel

Nominatie Gouden Zandlopers

Benjamin Niemeijer is door de jury genomineerd voor een Gouden Zandloper in de categorie Innovatie voor zijn werk aan de Security Token Offerings!

Lees meer

“Wij zitten dicht bij het vuur en volgen de ontwikkelingen in de reisbranche op de voet. Een must omdat we vanuit La Gro Geelkerken ook nauw betrokken zijn bij de totstandkoming van de nieuwe wet- en regelgeving in de branche. ”

Nick de Leeuw, Sectiehoofd team Reisrecht
Onze advocaten

Waarvoor kunt u bij ons terecht?

1
Veranderende regelgeving
- Wat betekent de nieuwe Richtlijn Pakketreizen voor mijn bedrijf?
- Moet ik aanvullende reisvoorwaarden opstellen?
- Ben ik reisagent en word ik in 2018 touroperator of handelaar in reisarrangementen?
2
Klachten over uitgevoerde reizen
- Hoe voorkom ik een langdurige en kostbare procedure?
- Hoe houd ik de schade voor mijn bedrijf zo beperkt mogelijk?
3
Procederen
- Welke kans van slagen heeft deze claim?
- Hoe moet ik omgaan met kritiek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op mijn prijsaanduidingen?