05-09-2023

Seminar: Wet Goed Verhuurderschap

Locatie: La Gro Geelkerken advocaten Alphen aan den Rijn, Prins Bernhardlaan 35

Klaar voor vertrek en klaar voor terugkomst?

Wij nodigen u van harte uit voor ons seminar over de Wet Goed Verhuurderschap op dinsdag 5 september 2023!

Het zal u niet ontgaan zijn dat het huurrecht momenteel sterk in beweging is. Er staan een paar belangrijke wijzigingen op stapel. Op dit moment ligt het wetsvoorstel Wet vaste huurcontracten bij de Eerste Kamer, die tot afschaffing van (een deel van) de tijdelijke huurovereenkomsten woonruimte moet leiden. Daarnaast is per 1 juli 2023 de Wet Goed Verhuurderschap in werking getreden.

Wat houden deze wijzigingen in voor woningcorporaties, gemeentes en overige verhuurders? Heeft u uw interne organisatie hierop al voorbereid? En zijn de daarbij behorende schriftelijke  huurovereenkomsten al aangepast op deze wijzigingen?

Nadat de zomervakantie is geëindigd, praten wij u graag bij over wat deze wijzigingen voor u of uw organisatie zullen betekenen en hoe u uw huurovereenkomst het beste kunt opstellen.

De volgende onderwerpen komen in ieder geval aan bod:

1. Wat moet in de schriftelijke huurovereenkomst staan?
  2. Hoe ver reikt de informatieplicht van verhuurders?
  3. Welke instrumenten krijgt de gemeente om het goed verhuurderschap te stimuleren?
  4. Welke verplichtingen gaan gelden voor intermediairs (voor bijvoorbeeld arbeidsmigranten)?
  5. Welke mogelijkheden voor tijdelijke huurovereenkomsten zullen blijven bestaan?

Het programma ziet er als volgt uit:

14.00 uur ontvangst
14.30 uur Wet goed verhuurderschap
15.30 uur pauze met hapje en drankje
16.00 uur tijdelijke huurcontracten
17.00 uur einde en borrel

U bent van harte welkom om het seminar bij te wonen. Uiteraard kunt u ook een collega (of enkele collega’s indien zij geïnteresseerd zijn) meenemen. U kunt zich direct inschrijven via onderstaand formulier. Aan de deelname zijn voor u als relatie van kantoor geen kosten verbonden.

Evenement informatie
Seminar: Wet Goed Verhuurderschap